A tökéletes munkamorál – 5 tipp a sikerhez

A tökéletes munkamorál – 5 tipp a sikerhez

Rengeteg teória és elképzelés létezik, amely a munkakörnyezetet és a csapatszellemet javítani hivatott. A csapatépítő tréningekről és az önképző konferenciák, workshopok fontosságáról már írtunk pár ízben, így a mai blogposztban azokat a fontos dolgokat szedjük össze, amelyek a mindennapi munkafolyamatok javításában segíthetnek.

A kisokosból kiderül, hogy milyen magatartást és döntéseket kell követnie, a jó vezetőnek. A kreatív elméket és a zongoracipelőket is össze lehet hangolni, ha jól csinálja az ember. Az irodán belül tudni kell, hogy mikor és hogyan kell viselkedni annak a személynek, aki összefogja a csapatot és eredményt akar – íme, a tanácsok.

1. Célismertetés

Alaptörvény, hogy a dolgozóknak érteniük kell, hogy merre tartanak a munkafolyamatok. Téves elképzelés az, hogy az állásinterjú utáni első munkanapon elég, ha fél órában „ledurvázzák” a munkavállaló számára az irányelveket. Alapos, sokszor egy egész napos „megfigyelő nap” is kevés hozzá, de ennyi volna a minimum. Ami fontos, hogy a dolgozókat emlékeztetni kell az elérendő célokról, A – Z-ig.

Fontos, hogy ezt a munkavállalóval négyszemközt, valamint csapatban is megtegye a részleg vezetője. A csapatmunka szempontjából is fontos, hogy az egyéni feladatok mellett a mechanizmussal és időzítésekkel is tisztában legyen a brigád. Ezzel jól kiküszöbölhető, hogy ne csinálják ketten ugyanazt, vagy ne dolgozzanak feleslegesen.

2. Tartalmas meetingek

Az értekezletek, státuszok, meetingek gyakran unalomba fulladnak. Sok cégvezető hív össze meetinget, gyakran a semmiért. Mielőtt főnökként ilyenre adnánk a fejünket, győződjünk meg róla, hogy a téma valójában meetinget igényel, másrészt pedig, hogy minden érintett jelen tud-e lenni a megbeszélésen. A rendszeres beszélgetések és munkavállalói visszacsatolások, az eredményesség egyik legfontosabb záloga, ám meg kell találni a balanszot. Heti egy meeting kiválóan eltalált aránynak számít, ám csak akkor, ha van érdemi téma.

3. Minden vélemény számít!

Az előző tanácshoz szervesen kapcsolódik a harmadik pont is. A meetingeken és egyéb kötetlen munkamegbeszéléseken, mindenki véleménye számít. Legalábbis így kéne, hogy történjen. Tapasztalattól és beosztástól függetlenül, örök érvényű igazság az, hogy több szem, többet lát. A megbeszéléseken hallgatagnak számító munkatársból is kipattanhat olyan ötlet, amelyet úgy ítél meg a csapat, hogy elnyerheti az ügyfél tetszését. Az esély a felszólalásra, önálló gondolatokra, egyéni tervekre és ezek megosztására mindenkinek jár.

4. Bízni kell az ítélőképességben!

Bizalom. Ez a feltétlen kulcsa az életben mindennek, különösen a csapatmunkának. Fontos, hogy a légkör érdekében be tudja ismerni a vezető, ha tévedett, vagy meghozott egy rossz döntést. Olyan is előfordulhat, hogy a két hete ott lévő gyakornok, esetleg tájékozottabb egy adott szakterületen, mint maga a főnök. Ilyenkor mindig legyen az a lényeg, hogy mit mond. Ne pedig az, hogy ki!

5. Fázisokban kell gondolkodni

Először is meg kell határozni a problémát, témát, célt. Utána információt kell gyűjteni. Utána elemezni kell a lehetőségeket. Utána teremteni kell új lehetőségeket. Utána meg kell fogalmazni az alternatívát. Utána ki kell választani az alternatívát. Végül, végre kell hajtani a döntést.

Ebben segíthet minden munkatárs, akár vezetői segítség nélkül is jól megfogható egy adott projekt.

A nagy munka után, mindig kell lazítani is. Ha ön a legjobbat szeretné cégének, meneküljenek el a nagyvárosi irodák elől a nyugalom szigetére, Szirákra!

10 VALUABLE ACTIONS THAT WILL POSITIVELY TRANSFORM YOUR TEAM