Síelő.

Tippek a síszezonra

Lezajlott a szeretet ünnepe, véget ért a szilveszteri szórakozás, így már menthetetlenül nemet kell mondanunk a tunyaságra. A kikapcsolódás persze tovább folytatható, de beléptünk az évnek azon szakaszába, amelyben az aktív pihenés a divatos. Tippek síszezonra, tapasztalatból.

Így igaz, ez bizony a síszezon. Sokan indulnak útnak januárban a környező hegyvidékekre, ám egy ideje már itthon is meg lehet oldani egy sítúrát, például Dobogókőn, Eplényben, Mátraszentistvánon, vagy éppen Visegrádon. Aki azonban a magyarhoz képest sokszoros magasságra vágyik, gyakran veszi az utat Ausztria, Olaszország, vagy éppen Svájc felé.

A mai blogposztban azt szedjük össze, hogy miképpen könnyíthető meg minden velejárója, a legnépszerűbb télisportnak, ha először kezdi az ember.

A síelés nagyszerű sport, ennek pedig számos oka van. Egyfelől kiváló testedzés, különösen a lábizmokat dolgozza meg a lejtőn való lesiklás során történő folyamatos ellentartás, így feszes combbal és vádlival térhetünk haza a túráról, ha intenzíven és jól csináljuk a dolgunkat. A szabad levegőn töltött idő egyaránt hasznos a szervezet számára. A hab a tortán az, hogy a szebbnél szebb tájakon való síelés közepette az ember teljesen el tudja felejteni a mindennapi gondokat, valamint azt is, hogy egyáltalán sport tevékenységet folytat.

A száguldás élményének és a hófödte táj szépségének köszönhetően teljesen kikapcsol az agy, így nem egyszer-nem kétszer előfordul, hogy kezdőként elesik valaki, vagy meg is üti magát. A lényeg, hogy úgy álljon hozzá a kezdő síelő az eséseknek, esti lila foltoknak, hogy az mind egy komplex élmény velejárója, az ütődések pedig nem tartanak örökké. Sok múlhat egy jó oktatón, így akinek először lesz léc a lábán, semmi esetre ne próbáljon meg YouTube videók után, vagy érzésből nekivágni a lankáknak. Mindenképpen vegyük igénybe a professzionális segítséget, ha egy mód van rá. Leskelődni, de még talán a gyakorlásban részt venni is van lehetőség, ha esetleg egy másik csoportnak van oktatója, akikhez csapódni lehet. Az oktatást követően nem szabad elfelejteni, hogy a léc uralja a hegyet, nem pedig fordítva.

Síelni óriási lelki feltöltődés, nem árt azonban, ha kicsit fizikálisan is rákészül az ember. Sokat jelenthet egy pár héttel a túra előtt lejárni az edzőterembe, különös hangsúlyt fektetve a lábmunkára. Tekintve, hogy egymást követő napok telnek majd el úgy, hogy testünk pirkadattól alkonyatig – a jobb helyeken még azután is, köszönhetően a kivilágított pályának – intenzív edzésben vesz részt, pár felülés és fekvőtámasz nem árthat.

Fontos, hogy az öltözéket is megfelelően válasszuk ki, mondani sem kell, hogy a jégeralsó-alátrikó kombináció annyira alap, akár az, hogy rétegesen, sapkát és kesztyűt otthon nem felejtve kelünk útra a zord hidegben. Abban a zord hidegben, ahol a nap közelsége miatt könnyű megégni, ha nem felhős az idő, úgyhogy vésztartalékként nyugodtan elrakhatunk egy naptejet is.

Ha mégis inkább úgy döntene, hogy szerényebb hegyekkel és egy kicsit pihentetőbb kikapcsolódással lepné meg magát ezen a télen, látogasson el hozzánk!

7 TIPP TELJESEN KEZDŐ SÍELŐKNEK 2017-RE

Hozzászólások